Az esküvők esetében is folyamatosan változnak a trendek. A magas költségek, a meghitt pillanatok megélésének igénye, a személyre szabottabb élmények vagy a felelősségteljesebb gondolkozás megreformálta az esküvők világát is. Bármi is az indok, a kis esküvők ugyanolyan tökéletes esküvők, mint a nagyobb társaik és amelyek ugyanúgy örök emlékként maradnak meg bennetek.
Mik az előnyei a micro vagy kis esküvőknek
A Micro esküvők jellemzően 15-20 fős esküvők, míg a kis esküvőket max. 50 fős létszámig szoktuk így nevezni.
A kis esküvők egyik legnagyobb előnye a meghittség. Egy szűk körű esküvő lehetőséget ad arra, hogy minden meghívott vendéggel minőségi időt töltsetek el, elkerülve a nagy események gyakori felszínességét.
Kis létszám esetében rugalmasabbak lehetünk a helyszín és a program megválasztásában is. A kisebb vendégszám miatt bátrabban álmodhattok egyedi helyszínekről és dekorációkról, amelyek tükrözik személyiségeteket és követik az éppen aktuális trendeket.
Esküvőszervezőként én azt szoktam javasolni a párjaimnak, hogy amennyiben egy kisebb esküvőben gondolkoznak, kisebb a nyomás rajtuk, bátrabban vállalják be az álmaikat, legyen még meghittebb, személyesebb az esküvő.
Ha nem szeretnétek a középpontban lenni, számos olyan megoldás létezik, amely rólatok szól ugyan, de mégis finomabbra van hangolva, az ünneplés, a közösen eltöltött idő mégis hangsúlyos szerepet kap.
Ami igazán számít, az az, hogy az esküvő rólatok szóljon. Nem a vendéglista hossza vagy a pompás helyszín határozza meg a boldogságotokat, hanem az a tény, hogy aznap kimondjátok az örökre szóló szavakat egymásnak. Egy kis esküvő is lehet tökéletes – talán éppen azért, mert sokkal inkább rólatok szól.

Mennyi idő kell egy micro vagy kis esküvő megszervezéséhez?
Valójában egy kis létszámú esküvőt meg lehet szervezni pár hónap alatt is, mint ahogyan 220 fős nemzetközi esküvőt is szerveztünk már meg 4 hónap alatt. Amennyiben a helyszín szabad, az esküvőszervezést gyorsan le lehet bonyolítani.
Kapcsolatrendszeremből adódóan biztosan találunk olyan megfelelő esküvői szolgáltatót, aki még ráér a Nagy Napon és örömmel vállalja az esküvőt.
Mennyibe kerül egy micro vagy kis esküvő?
Igények és preferenciáktól függ, hogy mennyibe kerül egy kislétszámú esküvő, de mivel a kis létszám miatt picit rugalmasabbak az árak is, így kevesebb költségvetésből is ki lehet jönni.
Vannak szolgáltatók például fotós, filmes, DJ, esküvőszervező, akiknek a díjazását ugyanúgy arra az egy napra kell kalkulálnotok függetlenül az esküvő létszámától.
Kis létszámú esküvők esetében kb. az alábbi költségekre számíthattok 2025-ben, amely persze a részletek ismeretében pontosítást igényel mindenképpen, de az árak jelen esetben egy maximum 50 fős esküvőre lettek megadva:
Helyszínbérlés: 0 – 1.500.000 Ft (sok esetben lefogyasztható)
Étel: 12.000 – 35.000 Ft/fő
Ital: 15.000 – 30.000 Ft/fő
Esküvői torta: 1.500 – 3.500 Ft/szelet (díszítéstől függően)
Felszolgálási díjak: 10 – 15% (mostanában külön számolják fel a helyszínek)
DJ: 200.000 – 450.000 Ft (alap tánctér fénytechnikával)
Fotós: 300.000 – 800.000 Ft
Filmes: 300.000 – 800.000 Ft
CM: 300.000 – 500.000 Ft
Virágdekoráció: 250.000 – 800.000 Ft (boldogságkapu, asztaldekor, csokor)
Szertartásvezető: 50.000 – 150.000 Ft
Menyasszonyi haj: 20.000 – 50.000 Ft
Smink: 20.000 – 50.000 Ft
Esküvőszervezés: 250.000 – 600.000 Ft vagy a teljes költségek 10%-a
Esküvői tanácsadás: 20.000 – 60.000 Ft
Amivel még számolni érdemes, attól függően, hogy a helyszínen mi áll rendelkezésre:
Bútorok
Terítők
Hang- fénytechnika
Nyomdai anyagok

Miért éri meg a kis létszámú esküvőkre is esküvőszervezőt fogadni?
Bár sokszor úgy érzitek ezt az árat is meg lehet spórolni, hiszen nem nagy ügy megszervezni egy esküvőt, mégis sok év tapasztalatával a hátam mögött, valamint látva azokat a menyasszonyokat, akik végül nem fogadtak esküvőszervezőt, az a javaslatom, hogy mindenképpen érdemes átgondolni a pro és kontra érveket.
Sok esetben jobb árakat tudunk elérni nektek a szolgáltatóknál vagy egyéb extra szolgáltatást elérni náluk. Helyismeret és kapcsolatrendszer, amit nagyon jól tud jönni minden esetben.
Ezen kívül ügyelünk arra, hogy a büdzsén belül maradjatok és segítünk abban is, hogy miben érdemes esetleg kompromisszumot kötni.
Az egyéb hozzáadott előnyöket, például, hogy kézben tartjuk és lemenedzseljük a teljes Nagy Napot, hogy nektek valóban csak magatokkal és a vendégeitekkel kelljen törődni… már biztosan sokszor olvastátok.
Trendy, intim esküvői szertartások
Minimony szertartás
A minimony egy olyan esküvői szertartás, ahol a páron kívül a szűk család és közeli barátok vannak jelen, általában maximum 15-20 fős szertartásokat hívják így.
A minimony egy nagyon intim, jelentőségteljes házasságkötési ceremónia általában szertartásvezetővel, ahol maga a szertartás, a pár egybekelése a lényeges. Ezen kívül fontos szempont lehet maga a helyszín is, hogy hol kössétek össze az életeteket és arra a bizonyos helyre nem szeretnétek meghívni az összes vendéget.
Abban az esetben is szokták a Minimony-t választani a párok, amikor egy nagyobb esküvő előtt csak a szűk család körében szeretnétek összeházasodni.
A minimony lényege valójában a létszámon van, hogy hányan vannak jelen az eseményen.

Elopement, vagyis szöktetéses esküvők esküvőszervező segítségével
Nagyszerű lehetőség lehet azon romantikusabb párok számára, akik kizárólag kettesben szeretnének egybekelni egy szertartásvezető jelenlétében. Ilyenkor a pár kettesben elszökik egy távolabbi helyre, vidékre de leginkább külföldre és egy személyre szóló szertartás keretein belül fogadnak örök hűséget egymásnak.
Ezeknél a szöktetéses esküvőknél is van néhány lényeges elem, amely viszont fontos része lehet a szertartásnak és igényli egy esküvőszervező segítségét, például a helyszín ismerete. De ugyanúgy szükség van fotósra, videósra és szertartásvezetőre is.
Szükséges elemek még a menyasszonyi csokor, esetleg boldogságkapu vagy kiegészítő dekoráció, gyűrű, pezsgős koccintás, illetve egy ezt követő meghitt ebéd vagy vacsora. Külföldi szöktetéses esküvőknél egy mini stáb ugyanúgy elkísér benneteket esküvőszervezővel együtt, aki a háttérben minden elrendez és elintéz nektek.

Bármelyik kislétszámú esküvő vagy szertartás Magyarországon vagy külföldön felkeltette az érdeklődéseteket, örömmel állok rendelkezésetekre egy kötetlen első beszélgetésre.
Külföldi esküvők esetében az alábbi országokba vállaljuk az esküvők, ceremóniák megszervezését: Európa, Bali, Thaiföld, Kambodzsa
Ajánlom figyelmetekbe továbbá a külföldi esküvőkről szóló adásunkat, amelyet itt nézhettek meg:
https://youtu.be/QYS3NKVdbsM?si=gzeBXgWotYW2gsYy
Benya Eszter
esküvőszervező
The Perfect Day Event